top of page

Frequently Asked Questions

Glas med text
julklappar

  • Kan man skräddarsy sin egen box?
    Självklart! Om ni har någon annan idé så är det bara att kontakta oss via e-mail på info@thegiftcompany.se, eller gå in på vår Instagram eller Facebook på @thegiftcompanyab, och skriv ett meddelande till oss där!
  • Har ni olika storlekar på boxarna?
    Ja! Vi har för tillfället tre olika storlekar på boxarna. Box, stor: 23x12x30 cm Box, mellan: 18x9x25 cm Box, liten: 12x7x20 cm
  • Trycker ni personlig text på boxarna?
    Det gör vi. Vi har olika tillvägagångssätt för att göra detta på. Vid utcheckning av din beställning, skriv önskad text i kommentarsfältet. Kontakta oss i förväg via e-mail: info@thegiftcompany.se, eller via Instagram och Facebook på @thegiftcompanyab För vissa boxar finns möjligheten att välja text direkt vid beställningstillfället
  • Kan man ändra färg på texten som är på boxen?
    Det kan man göra om man vill. Om du önskar en annan färg än vår standardfärg, en glittrig champagnefärg, kontakta oss innan din beställning via e-mail till info@thegiftcompany.se, via Instagram eller Facebook på @thegiftcompany ab, eller skriv det i kommentarsfältet vid utcheckningen
  • Trycker ni på kläder?
    Svar ja! Just nu trycker vi endast på textilplagg och dylikt, men har du en annan idé så var inte rädd att kontakta oss
  • Kan man välja färg till rosetten på alla boxar?
    Just nu finns inget sådant alternativ tillgänglig på hemsidan, men man är självklart välkommen att skriva det som en kommentar vid utcheckningen (inom kort kommer detta alternativ finnas tillgängligt redan vid beställningen av boxen). Ni kan se tillgängliga färger på banden & rosetterna på vår Instagram under Q&A
  • Kan jag ångra mitt köp?
    Enligt distansköplagen har du som kund en lagstiftad ångerrätt på 14 dagar vid köp av varor på webbplatsen, räknat från dagen du tagit emot varan du beställt. Du ansvarar för att produkten är i samma skick som när du fick den till dig. Produkten skall skickas i sin originalförpackning, där du står för returfrakten samt leveransen.   Ångerrätten gäller inte på skräddarsydda produkter som tillverkats efter dina önskemål. För mer information, se avsnittet om Ångerrätt/Returpolicy
  • Min vara anlände trasig, vad gör jag?
    Alla produkter är besiktigade och paketerade av oss, skulle det mot förmodan anlända en skadad produkt eller felexpedierad så åtar vi oss i enlighet gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Vid en godkänd reklamation står vi för returfrakten. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig  att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Jag råkade skriva fel text i min beställning, vad gör jag?
    Om du i efterhand upptäckt att du skrivit fel text för tryck, maila oss direkt på info@thegiftcompany.se, på Instagram eller ring oss. Det är viktigt att vi får till oss denna information så snabbt som möjligt för att hinna åtgärda felet.
  • Annan fråga
    Om du inte finner svar till dina frågor ovan, vänligen kontakta oss via e-mail så svarar vi inom 48 timmar! info@thegiftcompany.se
  • Jag är ett företag som vill beställa presenter till anställda, men vet inte vad?
    Ni är alltid välkomna att kontakta oss innan ni lägger er beställning, antingen via mail: info@thegiftcompany.se, eller telefon: 0739580425, för råd över presenter till anställda. Hittar ni ingen önskad lösning på hemsidan så kan vi alltid diskutera och skräddarsy boxar för just ert företag.
  • Vad är säsongsgåvor för något?
    Under säsongsgåvor hittar ni boxar för olika högtider eller tillfällen. Julklappar, alla hjärtansdag-gåvor, farsdag-gåvor är exempel på gåvor som hamnar under den kategorin. Dessa gåvor ingår inte i standardsortimentet och finns därför inte kvar under hela året.
  • Jag behöver min vara snarast och kan inte vänta på leveransen. Kan vi lösa det på något sätt?
    Vi erbjuder gratis avämtning till alla våra kunder i Stockholm. Om du önskar avhämtning så måste du kontakta oss innan erlagd beställning. Tillsammans diskuterar vi tid och plats för när avhämtningen kan ske (vanligtvis sker det inom 1-2 dagar). Därefter skriver du i kommentarsfältet vid utcheckningen den bestämda platsen samt tiden. Avhämtningen sker på bestämda platser och är således: Stockholm City Tumba Glömsta Liljeholmen
  • Hur lång leveranstid är det?
    Våra normala leveranstider är 2-4 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger samt röda dagar skickas tidigast på måndagen/arbetsdagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss på info@thegiftcompany.se
bottom of page